Interculturele communicatietrainingen
Deze training is bedoeld voor organisaties die de communicatie en omgang met allochtone cliënten, collega’s of personeel willen verbeteren. De inhoud, vorm en aantal dagdelen van de training worden in overleg met de opdrachtgever samengesteld. Aandachtspunten zijn o.a.:
- verschillende omgangsstijlen leren benoemen, herkennen en plaatsen
- de eigen (o.a. cultuurbepaalde) stijl leren herkennen en waarderen, inclusief de valkuilen
- oefenen om 'pijnlijke' situaties en gedragspatronen tijdig te onderkennen
- een professioneel plan maken om 'pijnlijke' situaties te voorkomen of te benutten
- In de training wordt gebruik gemaakt van informatieoverdracht, discussie, bespreking van praktijkvoorbeelden, oefeningen individueel of in subgroepen, rollenspelen, kijken naar en bespreken van video's, thuisopdrachten, achtergrondartikelen. Iedere cursist krijgt materiaal met achtergrondinformatie. De training wordt afgesloten met het maken van een persoonlijk stappenplan.
- verschillende omgangsstijlen leren benoemen, herkennen en plaatsen
- de eigen (o.a. cultuurbepaalde) stijl leren herkennen en waarderen, inclusief de valkuilen
- oefenen om 'pijnlijke' situaties en gedragspatronen tijdig te onderkennen
- een professioneel plan maken om 'pijnlijke' situaties te voorkomen of te benutten
- In de training wordt gebruik gemaakt van informatieoverdracht, discussie, bespreking van praktijkvoorbeelden, oefeningen individueel of in subgroepen, rollenspelen, kijken naar en bespreken van video's, thuisopdrachten, achtergrondartikelen. Iedere cursist krijgt materiaal met achtergrondinformatie. De training wordt afgesloten met het maken van een persoonlijk stappenplan.