Interculturele managementtrainingen
Deze training is bedoeld voor organisaties die de dienstverlening willen afstemmen op allochtone cliënten of meer allochtone beroepskrachten of vrijwilligers willen inzetten. De inhoud, vorm en aantal dagdelen van de training worden in overleg met de opdrachtgever bepaald. Aandachtspunten zijn o.a.:
- verbreding van het relatienetwerk
- diversiteit in het personeelsbeleid
- communicatie, weerstanden en synergie
- koppeling personeelsbeleid aan kwaliteitsbeleid
In de training wordt gebruik gemaakt van informatieoverdracht, discussie, bespreking van praktijkvoorbeelden, oefeningen individueel of in subgroepen, rollenspelen, kijken naar en bespreken van videofilms, thuisopdrachten, achtergrondartikelen. Iedere cursist krijgt materiaal met achtergrondinformatie. De training wordt afgesloten met het maken van een stappenplan, hetzij per team, per functie of per persoon.
- verbreding van het relatienetwerk
- diversiteit in het personeelsbeleid
- communicatie, weerstanden en synergie
- koppeling personeelsbeleid aan kwaliteitsbeleid
In de training wordt gebruik gemaakt van informatieoverdracht, discussie, bespreking van praktijkvoorbeelden, oefeningen individueel of in subgroepen, rollenspelen, kijken naar en bespreken van videofilms, thuisopdrachten, achtergrondartikelen. Iedere cursist krijgt materiaal met achtergrondinformatie. De training wordt afgesloten met het maken van een stappenplan, hetzij per team, per functie of per persoon.